Każda firma, aby sprawnie działać, potrzebuje rozgłosu, który zaowocuje większą liczbą klientów, chętnych na kupno towarów i usług. W takiej sytuacji niezbędna staje się odpowiednia promocja firmy. Jednak w jaki sposób się za nią zabrać, jeśli nie mamy wielkich funduszy ani doświadczenia w tej branży?
Nie ma cię w sieci – nie istniejesz
Okazuje się, że koszty promocji nie muszą wcale być takie duże, należy tylko dobrze wybrać, jaki rodzaj reklamy to będzie. Jeśli nie posiadamy jeszcze strony internetowej naszej firmy, warto się postarać o jej założenie. Jak mówi popularne powiedzenie, jeśli czegoś nie ma w sieci, to oznacza, że to coś nie istnieje – i tak właśnie jest z punktu widzenia klienta. Coraz większa liczba osób szuka teraz usług i produktów w Internecie. Ludzie ufają temu medium znacznie bardziej niż telewizji, prasie. Internet jest też obecny w większości domów. Warto to wykorzystać zakładając swoją stronę. Istnieją gotowe szablony, a do napisania treści można zatrudnić copywritera. Musimy też liczyć się z kilkoma kosztami. Pierwszym jest wykupienie domeny. Druga sprawa to hosting, czyli usługa serwerownia. Tutaj również warto wybrać rozsądnie, ponieważ od tego zależeć będzie to, jak dana strona zadziała, jak sprawdzi się w sieci, oraz czy udźwignie ciężar ruchu internautów.
Po pierwszej stronie nie ma już nic
Klienci porównując oferty dostępne w sieci, najczęściej wybierają te, które znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania internetowych wyszukiwarek. Dla przykładu – jeśli poszukiwane są firmy oferujące marketing w stolicy lub innym dużym mieście, po wpisaniu takiego zapytania w okno wyszukiwarki, otrzymamy pewnie około kilku tysięcy wyników, zapisanych na wielu stronach. Użytkownicy Internetu mają jednak to do siebie, że rzadko kiedy zaglądają na drugą stronę wyników, a na trzecią i kolejne już prawie w ogóle. Stąd też w sieci trwa walka o to, kto będzie na pierwszej stronie wśród dziesięciu wyników. Aby poprawić swoją pozycję w sieci i znaleźć się w TOP 10, należy pomyśleć o usłudze jaką jest pozycjonowanie naszej strony.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowaniem zajmują się agencje interaktywne lub agencje reklamy, które w celu zdobycia dla klienta lepszej pozycji jego strony, podejmują szeregi działań. Należy do nich między innymi dodawanie witryny do katalogów, pisanie artykułów na odpowiednich stronach wraz z zamieszczonymi tam linkami, czy nawet optymalizacja już istniejącej strony, co czasem samo w sobie daje efekt podniesienia pozycji o parę miejsc. Czynności te noszą wspólną nazwę SEO – search engine optimization, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych.
Warto pamiętać, że proces pozycjonowania strony może trochę potrwać, jednak na efekty, jakie on zapewnia, zdecydowanie warto poczekać. Dzięki Internetowi możemy bowiem dotrzeć do największej liczby zainteresowanych klientów. Dodatkowo, jeśli to oni nas wyszukają, a nie nakłoni ich do tego drażniąca reklama, tym chętniej skorzystają z naszych usług teraz, i jeśli będą zadowoleni – w przyszłości.
- Profesjonalne usługi księgowe – klucz do sukcesu biznesowego - 7 września 2023
- Ewolucja programowania low-code, czyli skracanie drogi do tworzenia oprogramowania - 25 sierpnia 2023
- Metodyka Kanban – skuteczny sposób zarządzania projektem - 11 lipca 2023