Firmowa strona internetowa na miarę czasów – mobilna czy responsywna?

O tym, że posiadanie firmowej strony internetowej to w dzisiejszych czasach obowiązek, nikogo nie trzeba przekonywać. Należy jednak zastanowić się, jaka witryna www przyniesie firmie największe korzyści. Każdy przedsiębiorca, który choć trochę interesuje się nowinkami technologicznymi i zmianami zachodzącymi w wirtualnym świecie wie, że dopasowanie strony internetowej do wymogów docelowej grupy klientów jest konieczne. Zatem, na jaką stronę warto postawić, mobilną, czy responsywną?

Strona mobilna

Jak sama nazwa wskazuje, stronę mobilną tworzy się głównie z myślą o użytkownikach urządzeń przenośnych, takich jak smartfon czy tablet. Popularność tych urządzeń stale rośnie, dlatego strony mobilne, wciąż zyskują na znaczeniu. Takie narzędzie w rękach klienta, pozwala być na bieżąco ze wszystkimi nowościami, w dowolnym miejscu i o każdej porze. Strona mobilna jest bardzo przyjazna dla użytkownika, dlatego warto zbudować firmową witrynę w takiej formie, aby była rozpoznawalna i postrzegana, jako nastawiona na potrzeby klienta. Żyjemy coraz szybciej i większość czasu spędzamy poza domem, dlatego większość ludzi częściej inwestuje w dobrej jakości, wydajne urządzenia przenośne, niż do niedawna popularne laptopy, a to wymusza na przedsiębiorcach wprowadzanie zmian w strukturach stron internetowych.

Strona responsywna

Strona responsywna, to taka, której układ zaprojektowany jest, aby automatycznie dostosowywał się do wielkości ekranu urządzenia. Treści wyświetlane na ekranie skalują się, by były wygodne w odbiorze dla użytkownika. Główną cechą stron responsywnych jest uniwersalność, co sprawia, że jest to obecnie bardzo popularna forma witryn firmowych. Dodatkowym atutem jest fakt, że Google wspiera strony o tej strukturze i wszelkie witryny oparte na niej, wyświetlają się na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach, co z punktu widzenia przedsiębiorcy ma ogromne znaczenie. Strony responsywne stanowią także doskonałą alternatywę dla stron mobilnych, które są niejako witryną dodatkową, uaktywniającą się wyłącznie na urządzeniach przenośnych, co wiąże się z dodatkowymi nakładami na jej stworzenie i utrzymanie. Natomiast w przypadku stron responsywnych, wystarczy jedna wersja.

Zatem, szukając odpowiedzi na pytanie, która strona jest lepsza dla nowoczesnej firmy, warto skorzystać z pomocy specjalistów, dla których tworzenie i projektowanie stron internetowych to codzienność. Wydaje się, że dla przedsiębiorców, którzy rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, lepszym rozwiązaniem będzie responsywna strona internetowa, natomiast w przypadku firm działających na rynku od lat, korzystniejszym rozwiązaniem będzie stworzenie dodatkowej strony mobilnej, ponieważ „przerobienie” obecnej witryny w responsywną jest sporym wydatkiem. Koszt inwestycji w modernizację najczęściej przekracza wydatki związane ze stworzeniem zupełnie nowej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *