Dobre praktyki w networkingu – czyli jak pozyskać i utrzymać kontakty

Patrząc na trendy współczesnego rynku, szybko dochodzimy do wniosku, że networking staje się ważnym filarem dzisiejszego biznesu. Odpowiednio prowadzony, pozwala przedsiębiorcom pozyskać kontakty, znajomości, a nawet przyjaźnie, które przynoszą wymierne korzyści na stopie zawodowej.

Pierwsze wrażenie podstawą sukcesu

Powszechne stwierdzenie, że dobre pierwsze wrażenie można wywrzeć tylko raz, w pełni sprawdza się w zakresie networkingu. Co ciekawe, wiele osób przy pierwszym kontakcie zwraca uwagę na nasz wizerunek i na to właśnie powinniśmy zwrócić największą uwagę. Nienaganna prezencja zwiększy nasze szanse na pozyskanie parterów biznesowych – nie znaczy to oczywiście, że merytoryczna część rozmowy nie ma znaczenia, wiedza i właściwe argumenty mogą okazać się nieodzowne.

Pamiętaj o utrzymywaniu kontaktów

Networking skupia się na osiąganiu obopólnych korzyści, a to z kolei wymaga czasu i stałego budowania relacji. Właśnie dlatego, tak ważne jest podtrzymanie kontaktów – nigdy nie wiemy kto i kiedy może nam pomóc w rozwijaniu naszej działalności. Nie trudno się jednak domyślić, że utrzymanie dobrych relacji wymaga od nas nieco pracy i zaangażowania – spore znaczenie mogą mieć nawet najmniejsze gesty, jak choćby sms z życzeniami urodzinowi czy gratulacje z okazji awansu lub sukcesu zawodowego. Najlepiej jednak, gdy od czasu do czasu wypijemy z kimś niezobowiązującą kawę, pomożemy w rozwiązaniu jakiegoś problemu czy udzielimy rekomendacji – stosując takie zabiegi, z pewnością możesz liczyć na podobne wsparcie z drugiej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *